[D66] Kroonjuweel: Een nieuwe referendumwet met twee smaken

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Apr 12 14:09:18 CEST 2023

Ach die discussie is alleen maar bedoeld om binnen de gestelde kaders en
grenzen een levendige discussie aan te wakkeren om zo de grenzen te
bevestigen en niet de 'democratie' zelf want het volk moet passief
blijven en acceptabele burgelijke opinies hanteren.

“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit
the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within
that spectrum....”
― Noam Chomsky, The Common Good
<https://www.goodreads.com/work/quotes/38115>
tags: 1998 <https://www.goodreads.com/quotes/tag/1998>,
acceptable-opinion
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/acceptable-opinion>, control
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/control>, debate
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/debate>, limit
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/limit>, lively-debate
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/lively-debate>, obedience
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/obedience>, obedient
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/obedient>, opinion
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/opinion>, passive
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/passive>, passivity
<https://www.goodreads.com/quotes/tag/passivity>

De SP en FvD snappen dit wellicht ook en zijn dan ook rasechte
volksbedriegers. God verhoede dat de massamens met zn referendum zich
wetgever gaat wanen. D66 heeft terecht afstand genomen van het
referendum, wellicht ook voortvloeiende uit dubieus elitarisme. Nu de
kroonjuwelen nog overdragen aan de SGP en de oranjes nog de deur uit,
immers Macron heeft de voorzet gisteren al gegeven, met hartelijke
instemming van Prins Pils.

Maar ja, hier spreek wellicht mijn antiburgerlijk aristocratisch
anarchisme... (AAA).

R.O.