[D66] Freud en normaliteit

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Wed Nov 30 16:47:39 CET 2022

Dat jouw hermeneutische werkelijkheid niet strijdig hoeft te zijn met
het Freud's normaliteitsbegrip is al langer duidelijk...

Ook hermeneutische werkelijkheden zijn ziekmakend in de context van de
industriële civilisatie. Alleen grootmeesters van het psychotische
denken, die al lang door de grenzen van de signifier zijn gebroken
kunnen nog geneeskrachtige denkbeelden produceren in relatie tot het
narratieve zelf en zijn context. Overigens is een narratief een bevroren
verhaal, en de taak van de psychoot is om het te ontdooien in een
vloeibaar verhaal. Jouw narratief zit helemaal vast in het satanische
schrikbeeld.

Deleuze en Guattari vestigden hun hoop dan ook op de schizo. Laat ik
toevallig een door D66 rechters (en dus de staat) officieel verklaarde
'schizo' zijn... Kleine anecdote: Ik herinner me nog een burgelijke
flapdrol van een D66 rechter die me per se de hand wilde schudden omdat
ik zo'n intelligent voorkomen had... Ik deed dat op een trumpiaanse
manier, en hield zijn hand net iets te lang vast tot hij een
ongemakkelijke uitdrukking op z'n geblaseerd gezicht kreeg. Getergd door
deze handdruk verliet hij de zittingsruimte...

Ik bezig hier dan wel geen schizotaal, maar volgens psychiaters ben ik
'levensgevaarlijk'. Laat ik hierbij een kanttekening maken: ik ben
genuanceerd levensgevaarlijk. Mijn DSM-titel beschouw ik als een trofee,
en overwinning op de kleinzielige burgermaatschappij die ziek is van de
werkelijkheid.

Ik hoorde net een leuke quote van Zizek over Taal. Volgens hem zei
Daniël Dennet dat taal bij uitstek een instrument is van de Leugen.
Daarom hoor je me hier ook nauwelijks schizotaal bezigen zoals jij dat
probeert... Ik probeer meestal de parrèsia als modus operandi.

Leugens laat ik over aan parlementariërs en lobbyisten. Weet je waarom
Bert Bakker hier nauwelijks inbreng van betekenis post? Omdat hij weet
dat hij leugenachtige taal bezigt, en als hij dat hier nog eens
dunnetjes over zou doen dan zou dat zijn positie als lobbyist in gevaar
brengen.

R.O.

On 11/30/22 15:10, Dr. Marc-Alexander Fluks met de knipschaar: