[D66] Freud en normaliteit

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Nov 30 15:10:29 CET 2022

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,
> Freud's definitie van normaliteit is iemand die 'ziek is van de
> werkelijkheid'.

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet...

Norma = 90 graden = Orthos = 2 hondjes (werkelijkheid=Apollo en
wereld=Mercurius).
Norma was een persoon in de Vrijmetselaars-TV serie Twin Peaks over 2
hondjes,

Met die 90 wordt voortdurend getoverd.

Momenteel op het WK voetbal.
1 match (2 hondjes komen bij elkaar) bestaat uit 2 helften (2 hondjes)
die samen 90 minuten (Orthos) duren. Het staat gewoon voor je neus maar
je ziet het niet. 'Ziek van de werkelijkheid' betekent slechts dat
Apollo de God zij van zowel de Geneeskunst als van de Werekelijkehid.
Net zoals Herakles zowel de God zij van de Mens als van het Klimaat
(tja, het is toch echt zo).

Mommenteel ook met Sinterklaas. Alle Sinterklaasrituelen en
Sinterklaasliedjes gaan er over... 'Sinterklaaje kom maar binnen met je
knecht want we zitten allemaal even recht'.
Recentelijk werd er een homo gek toen hij dit tijdens de Canal parade
zong.
Dat 'recht' gaat over Orthos. Dingen moeten 'in de Haak' zitten en zo.
Kinderen zingen dat ze al aardig zijn 'recht' zijn (gehersenspoeld) als
Sinterklaas (Mercurius) binnenkomt met zijn Knecht (de
Zonsverduistering, wanneer men Mercurius ziet). De Maan die door de
bomen schijnt, is de Nieuwe Maan, de Zonsverduistering (vandaar dat je
wel de Sint ziet maar meent geen Piet te zien). Wat mensen voor de Maan
houden is de Zon die achter de Nieuwe Maan tevoorschijn komt.

Het Sinterklaasfeest is bedacht door een Amsterdamse Vrijmetselaarsloge;
Freud en zijn analytici (kwamen bijeen op woensdag, de dag van
Mercurius) waren Vrijmetselaars. Freud probeerde zijn 'bouwstukken'
(verhalen over Orthos) uit in de Joodse Vrijmetselaarsloge van Wenen,
'de Zonen van het Covenant' (had ik het toevallig eerder vandaag - met
spellingsfout - ook over).

Men kan het gewoon zien, gewoon met je ogen. Maar de meeste mensen zien
wel de Wereld (van Mercurius) maar niet de Werkelijkheid (van Apollo).

Dus nogmaals... ik zie, ik zie, wat jij niet ziet.
De 'grote walvis' die men ziet is het sterrenbeeld Eenhoorn. De walvis
komt dan ook langs in de 'Hitchhikers Guide to the Galaxy' (want daarin
wordt de werkelijkheid verteld).

Marc Fluks, Amsterdam