felicitaties voor Fatma

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 28 20:26:50 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 28, 2006 at 08:12:58PM +0100, Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Er worden op dit moment genoeg mensen vermoord en onderdrukt, en dan wil
> jij het ontkennen of verdraaien van een historisch gegeven uit 1915 door
> extreem-rechtse Turken tot topprioriteit in ons Nederland verheffen?

Hoi Bart,

Het gaat niet om het verheffen tot topprioriteit, maar om het
geven van een fatsoenlijk antwoord als je wat gevraagd wordt. In plaats
van zwijgen had Fatma de eerste dag dat het haar gevraagd werd ook
iets kunnen zeggen als:

"Het lijkt me niet dat de kwestie van enig belang is voor de vraag
hoe Nederland na de verkiezingen ingericht moet worden. Maar natuurlijk
is het kwalijk wat er toen in Turkije is gebeurd. Al waren die Armenen
ook geen lievertjes, het gaat niet aan om een heel volk doelbewust over
de kling te jagen. Als de VN dat genocide noemt, heb ik geen enkele
reden dat te ontkennen. Integendeel."

Zoiets. Dan had D66 nu weliswaar 2 zetels gehad (dat betwijfelen lijkt
me behoorlijk naief), maar had Fatma nu onbezwaard in de spiegel kunnen
kijken.

Groeten,
Henk (die Bert heeft gestemd...)

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |