felicitaties voor Fatma

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Nov 28 20:12:58 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> ONZIN publiciteit? Wat is dít voor waanzin? het ontkennen van één van de
> smerigste misdaden in de 20ste eeuw door de turkse staat wordt afgedaan
> als ONZIN-publiciteit? Als straks een roede neonazi's die de holocaust
> ontkennen op D66 gaat stemmen omdat een D66-er "eerst de historici nog
> eens naar de Jodenvernietging wil laten kijken".....Dat is dat ook ONZIN
> publiciteit? De ziekte in D66 heeft wel erg hard toegeslagen...

Hmmm, het is al bijna weer tijd om Godwins Law in te roepen. Is het niet
zinniger om je bezig te houden met het hier en nu?

Er worden op dit moment genoeg mensen vermoord en onderdrukt, en dan wil
jij het ontkennen of verdraaien van een historisch gegeven uit 1915 door
extreem-rechtse Turken tot topprioriteit in ons Nederland verheffen?

Uiteraard moeten we in dat hier en nu oppassen dat extreem-rechtse
Turkse nationalisten in Nederland geen vrij spel hebben om anderen te
intimideren. Ook moet D66, ook al is het daarvoor een curieus doelwit,
zich niet laten infiltreren door groepen mensen die in de partij
volstrekt niet thuishoren. Noem de dingen gewoon bij de naam.

De vrijheid van meningsuiting in Turkije en de rechtsstaat en andere
voorwaarden die nodig zijn om aansluiting bij Europa te krijgen moet je
ook gewoon zakelijk aan de orde blijven stellen, in plaats van je te
laten provoceren.

> had ze Turkse vrijdenkers en politieke voorlopers naar D66 hgehaald
> (mensen die zeker de genocide volmondig zouden erkennen), dan had je
> gelijk. Maar ze richtte zich op de Grijze Wolven en dat soort dubieuze
> organisaties.

Nou nou, ik heb al gezegd dat ik de campagne-activiteiten van Fatma niet
gevolgd heb, maar kun je wat concreter zijn? Als je Fatma beschuldigt
van extreem-rechtse associaties moet je haar echt zelf confronteren,
niet dingen hier op de lijst rondstrooien.

Bart