In belang van oogstjaar

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Mar 9 19:29:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Mar 09, 2006 at 05:24:18PM +0100, Bart Meerdink wrote:

> Tja, als je zo gaat redeneren dan moet de verkoop van giftige garnalen,
> bedorven pinda's en wat dies meer zij aan gepensioneerden sterk
> gestimuleerd worden.
>
> Onze gezondheidszorg is er op gericht om het aantal gezonde levensjaren
> te verhogen, dan lijkt me elke invloed die ertoe leidt dat het leven
> door ziekte bekort wordt precies even onwenselijk als een goede
> gezondheidszorg juist wenselijk is.
>
> Dus, naar de prullenmand met deze steeds maar weer opduikende
> non-redenatie.

Non-redenatie? Onze gezondheidszorg is er op gericht dat zij voor
een ieder beschikbaar is, ongeacht financiele situatie en de lichamelijke
en/of geestelijke  tekortkomingen, zwakheden of verslavingen. Daarbij
is een ieder vrij zijn eigen leven in te richten, gegeven de wet.
Ik claim nergens dat we roken moeten stimuleren, vanwege de staatskas.
Ik zeg nu juist dat het financiele verhaal onheus is zolang niet
duidelijk is dat die rokers de maatschappij een sloot geld kosten.
Dan rest paternalisme en dat is weinig vrijzinnig. Nog even en de
overheid verbied de kroketten hier in de kantine van de Uithof.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |