Crisisdreiging D66 over Afghanistan

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Jan 11 19:54:30 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Jan 11, 2006 at 04:52:43PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Maar je laat je eigen lot toch niet bepalen door een oppositie-partij ?

Nee, maar je stuurt ook geen soldaten naar Afganistan enkel omdat je
de meningsloze Bos het licht in de ogen niet gunt. Bovendien, wie weet
vindt men dat dreigende lot helemaal niet zo erg, nu al die vermeend
prachtige zaakjes in het kabinet toch al gerealiseerd zijn.

Hoe dan ook, de zaak schijnt je erg bezig te houden, daar je hier een
serie van zo'n tien nieuwsberichten neerzet. Maar erg mag dit nieuws
toch niet verbazen? Je kon het in december al in Berts woorden proeven
maar toen hield ie zich nog op de vlakte inzake de bekende 'what-if' vraag.

Wel zag ik om 6 uur met stijgende verbazing het NOS-journaal. De kwakende
Koenders meende te moeten vaststellen dat D66 kampt met een
leiderschapscrisis en intern verscheurd is?? Misschien heb ik iets gemist
maar mij is niet opgevallen dat er ook leden van naam zijn die voor die
uitzending zijn? En dan die reporter Schilham, die vervolgens vaststelt dat
de coalitiepartners de dreiging van D66 niet al te serieus nemen en dat men
zich in Den Haag niet kan voorstellen dat het kabinet hier over valt. Toch
niet heel Den Haag is zo onnozel als Balkenende, die gisteren met z'n
opmerkingen zo'n beetje het kabinet in de strop stak?

Maar Marc, wat zouden die D66-hotemetoten van jou dan  eigenlijk allemaal
moeten zeggen? Dat Bert het niet zo bedoelt? Ik hoop toch van wel.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |