Wat Lousewies had moeten zeggen...

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Feb 5 00:20:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, Feb 04, 2006 at 10:46:59PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>
>  Zie,
>    http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/24496585/items/25460469/

Marc,

In die uitzending vertolkt lousewies de mening van de fractie op dat
moment. Namelijk dat men niet moet gaan, uitgesproken reeds voor dat het
kabinet iets naar buiten bracht. En dat doet ze verder prima.

Waar het mij natuurlijk om ging op dit moment, was niet zozeer het 'nee'
maar het 'onwrikbare'. M.a.w. was het zo dat Lousewies oprecht streed
binnen de fractie (of breder, de partijtop) voor een principieel en
waargemaakt nee (zoals mijn citaat uit de Volkskrant naar mijn lezing
stelt) of is dit citaat slechts spin met het oog op de toekomst en voegde
ze zich zonder morren naar de strategische insteek van Dittrich?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |