Peilingen 27 mei 2005

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sat May 28 00:21:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, May 27, 2005 at 11:12:37PM +0200, Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik heb net gekeken naar de discussie in Nova tussen enerzijds Tiny Kox en
> Bart Jan Engerd van de Burkestichting en Wouter Bos. Wat voor een onzin
> heerst er bij de tegenstemmers. Ongelofelijk. En niemand van de
> tegenstanders realiseert zich, wat er dan moet gebeuren. Hooguit is er een
> vergaand overschattende rol over Nederland, dat als middel grootland wel
> even de andere 24 op zij zou duwen. Flikker toch op en denk na.

Hallo Tjerk,

Ik kom net terug van enkele dagen Veluwe (edelherten enzo) en weet dus
niet wat er zoal de laatste dagen wordt geroepen en heb ook Nova niet
gezien. Maar ik begrijp dat jij vindt dat tegenstanders met een
alternatief moeten komen. Waarom? Er is nogal een scala van variaties
denkbaar hoe het anders had gekund. Ik zou zeggen: laat men (Europa breed)
eens beginnen met het voorleggen danwel beantwoorden van een heldere en
simpele keuze.
Bijvoorbeeld: moet Europa verder als economische of politieke Unie? Daar
bestaan binnen en tussen de lidstaten grondige meningsverschillen over,
maar daar hoor je momenteel niks over. De vraag wordt stevig onder het
tapijt gehouden.

> Dat we nu op 6 staan, is niet zonder betekenis.

Vast niet, maar of er nu een oorzakelijk verband is met de Federale Fabels
van Fantasten binnen de club? :-)

Groeten,

PS: ik las net dat dat holocaust filmpje van Maaten toch ergens is
uitgezonden. Dezelfde Maaten presteerde het indertijd overigens (met
E-commissaris Byrne) om de 'roken is dodelijk' spreuken EU-breed op
sigaretten te krijgen al zou de EU geen flikker te zeggen moeten hebben
over volksgezondheid. Maar zoals bekend vreet de Brusselse regelzucht
voort.

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |