standpunt.nl: D66 moet uit het kabinet stappen als de gekozen burgemeester strandt

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Mar 22 15:57:58 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 22, 2005 at 03:38:21PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Zie wel: http://opiniepanel.tweevandaag.nl/?pag=4&rid=16

Panels waar je je voor moet aanmelden en die niet gecorrigeerd worden
zijn waardeloos. Ik was al nooit onder de indruk van de kwaliteit
van 2 Vandaag, maar dat men dergelijke enquetes als opiniepeiling
durft te presenteren in de uitzending is een aanfluiting. Maar goed,
het schijnt in de mode te zijn. Zo heeft jan en alleman tegenwoordig
nietszeggende polls op websites. Vaak manipuleerbaar en qua vraagstelling
ook ondoordacht. Maar dit terzijde. (kan er geen keurmerk opiniepeiling
komen? :-))

>  Als het kabinet valt doordat de PvdA tegenstemt, zal het daar wel mee-
>  vallen met het plengen van traantjes. Je moet de volledige contekst
>  zien: D66 doet mee aan een reactionair kabinet teneinde deze grondwets-
>  herziening te bewerkstelligen. De PvdA is dus niet reactionair als ze
>  tegenstemt.

Flukseriaanse droglogica. Tegen het voorstel stemmen is reactionair,
ongeacht gedrag of opvatting D66. En als de PvdA dat ook nog doet in
strijd met de eigen opvattingen...

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |