Samir A vrijgesproken

drs. W.E. van de Griendt (Universiteit Twente, faculteit W.E.vandeGriendt at UTWENTE.NL
Wed Apr 6 16:24:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Henk,

ik ken de feiten van de zaak niet, maar de rechters wel. En als de rechters
op basis van deze feiten hem kunnen veroordelen, dan is het een goede
beslissing om hem vrij te laten. En ja, ik hoop ook niet dat ik bij een van
de volgende projectjes betrokken raak, maar ik vind het wel fijn om in de
tussentijd vrij over straat te kunnen lopen, vrij te kunnen internetten,
vrij met mensen te kunnen spreken, vrij mijn beroep (en toekomstige banen)
te kunnen uitoefenen, etc.
En niet bang te zijn dat ik op een of andere lijst sta waar ik nooit meer
vanaf kom, ook al heb ik dubbel en dwars aangetoond onschuldig te zijn (als
ik me al bewust ben van het bestaan van de lijst en het feit dat mijn naam
daarop staat).
En ik vind niet dat mensen zoals ik slappe knieen hebben, maar juist een
rechte rug. Ik vind dat mensen onschuldig zijn totdat het tegendeel bewezen
is. En voordat er gegevens mogen worden opgeslagen iemand verdacht moet zijn
(niet dat het de politie handig uitkomt of dat iemand bij de politie aan het
hobbien is, omdat hij het leuk vind om wat van zijn buren te weten).
Ik vind juist dat mensen die dit niet vinden slappe knieen hebben en teveel
met de waan van de dag meegaan.

Wim