Verslag D66 congres

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Nov 21 16:17:47 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, Nov 21, 2004 at 03:07:41PM +0100, Fritz van Rikxoort wrote:

> Er wordt nauwelijks naar de partijregelementen verwezen en een eerste
> agendapunt, het vaststellen van de agenda, is er niet meer. Van alles wordt
> als voldongen feiten gepreseneerd, inclusief het geheime beraad over onze
> moties, de erover geschreven geheime commectaren, en de willekeurige
> sprongen die de congresvoorzitter maakte over onwelgevallige moties heen.
> Zelfs ordevoorstellen worden omgedraaid in steming gebracht of de stemming
> wordt geprobeerd over te slaan.

Fritz, wat was dat nu precies met dat ordevoorstel van jou om in plaats
van die flauwekul met die laptop en die frissen ideeen de laatste tien
minuten gewoon aan moties te besteden? Ik miste kennelijk iets want
er werd vervolgens iets in stemming gebracht, en ik stak braaf op het
'voor-moment' mijn kaart in de lucht, maar er bleek gestemd te worden
over het volgen van de agenda :-( Heb ik jou ordevoorstel verkeerd
begrepen of werd het niet in stemming gebracht?

En hoeveel moties zijn er nu eigenlijk niet behandeld? Ik zit net nog
even het congresboek door te bladeren, maar het lijkt toch maar om een
beprekt aantal te gaan (de overgenomen moties niet meegeteld) of tel ik
verkeerd? Des te schandelijker dat ze niet behandeld konden worden.
Overigens was ik hoogst verbaasd dat de indiener van de beeindiging
kabinetsdeelname z'n motie pardoes introk. Bang dat massale afwijzing een
soort motie van vertrouwen zou worden ofzo?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |