Softwarepatenten

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat May 15 16:28:34 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz, uiteraard moet een patent wel op iets substantieels berusten. Het
elektrisch licht of de boekdrukkunst lijken me trouwens hele geschikte
uitvindingen voor patenten. Hoezo niet?

Over die openheid van het gebruik van software heb je natuurlijk gelijk,
da's van veel groot belang. Maar goed, dat heeft weinig met patenten te
maken. En om nou vanwege frustratie om Microsoft een algemene
anti-softwarepatentenmaatregel te gaan nemen. Maar nogmaals, ik zal me
er later eens een keer in verdiepen.

Het leuke van patenten is trouwens wel dat het allemaal voor iedereen
toegankelijk is. Persoonlijk had ik dan ook liever gehad dat de
Intellectual Proporty van mijn project nog een tijdje geheim was
gebleven. Straks weet iedere potentiele concurrent tot in detail waar
wij mee bezig zijn (geweest).

Groeten,
Mark Giebels