[EuroLinux-petitie tegen softwarepatenten]

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sat May 15 15:27:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, 14 May 2004 09:54:24 +0200, Bert Bakker <bbakker at USA.NET> wrote:

>Wat Brinkhorst zal doen weet ik niet, Henk. Wel weet ik dat Eurofractie en
>TK-fractie zich duidelijk tegen hebben uitgesproken.
>Groeten,
>Bert.

Klinkt deprimerend onverschillig, Bert.

Kan Brinkhorst nou zomaar voor jaren de naam van D66 te grabbel gooien door
het Europese Parlement zo te bruskeren en kleine/startende ondernemers te
verstikken in juridische rompslomp (als ze zich dat tenminste uberhaupt wel
kunnen veroorloven, en daarnaast nog voldoende tijd kunnen vrijmaken voor
zaken die wél iets opleveren).

Brinkhorst zou moeten verlangen dat overtuigend *aangetoond* wordt dat er
een significant positief maatschappelijk resultaat van de voorstellen
uitgaat. Dus niet afgaan op brede en vage claims, maar op hard onderzoek.

Dat lijkt toch uitermate redelijk en het minste wat we bij een zorgvuldige
besluitvorming over een controversieel en zeer ingrijpend onderwerp mogen
verwachten.

Ziet Brinkhorst af van een dergelijke voor de hand liggende zorgvuldigheid
in de besluitvorming, dan mag eenieder zich daarbij afvragen wat daar dan
wel achter zit.

En vertegenwoordigt Brinkhorst dan nog wel D66 in het kabinet?