Teletekst: D66 niet in Europarlement

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Jun 11 13:32:54 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Jun 11, 2004 at 01:15:16PM +0200, Bart Meerdink wrote:

> De campagne was typisch voor D66, niet uitgaand van de kiezer en de
> vragen die leven, maar vanuit het eigen politieke wereldje.

Hear, hear! De slogan 'wij zijn de meest pro-europese partij' is
inhoudsloze kretologie. Wie interesseert dat nou, we willen weten
welke zaken juist wel europees opgelost moeten worden en welke niet.

Zo mocht ik ook een keer meemaken dat Sophie de vraag kreeg voorgelegd
of Europa onze euthanasiewetgeving niet kon terug draaien. Dan wordt
er eerst tot drie maal toe beargumenteerd waarom dat onwaarschijnlijk
zou zijn alvorens je duidelijk weet te maken dat er een antwoord
gevraagd wordt over de mogelijkheid dat Europa daar ueberhaupt iets
over kan zeggen en wat D66 van zo'n mogelijkheid vindt.

Over bv. Turkije (dat vanuit economisch perspectief op de lange termijn
voor europa waarschijnlijk niet snel genoeg kan toetreden) zijn
vergelijkbare voorbeelden te vinden.

Groeten van uw Sophie-stemmer die het uitstekend vindt dat Van Buitenen
het wel gehaald heeft en de PvdD en de LPF niet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |