Verkiezingen bedreigend voor D66

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Oct 16 10:51:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Oct 16, 2002 at 10:08:58AM +0200, Henk Vreekamp wrote:

[ knip, terechte opmerking dat D66 niet op verkiezingen zit te wachten ]

  : Overigens denk ik dat de controvere over de EU-uitbreiding tussen VVD en
  : CDA het kabinet Balkje mede over de rand zal stoten. Grappig is trouwens
  : dat deze controverse ook heerst binnen D66 zelf! Kennelijk heeft ieder een
  : persoonlijk programma i.p.v. een partijstandpunt, zoals blijkt uit recente
  : uitlatingen van Boris van der Ham, afgelopen zaterdag in Utrecht t.o.
  : nieuwe leden.

Ik moest helaas verstek laten gaan, dus: Wat zei Boris van der Ham?

Wat is eigenlijk exact het standpunt van de fractie op dit moment over
de uitbreiding, ik kan op de site weinig vinden. Ik ben niet heel erg
thuis in het vraagstuk dus wellicht mis ik wat maar wat ik niet
begrijp is dat er sprake lijkt te zijn van toetreding van 10 landen
tegelijk of van niemand? Je zou toch verwachten dat er enige heldere
en liefst toetsbare criteria worden opgesteld (mensenrechten, democratie,
financiele deugdelijkheid, sociale deugdelijkheid) en dat elke kandidaat
daar individueel op doorgezaagd wordt. En is er geen meedraaien op
deelterreinen mogelijk (stapsgewijze toetreding)?. Ik krijg soms de
indruk dat sommige politici hoedanook een toetreding willen...

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |