[Fwd: Re: salaris gekozen vertegenwoordigers d66]

B.Buma stractic at EURONET.NL
Sun Nov 14 14:29:39 CET 1999

Gerard Bos schreef:
>Daar dragen dit
soort salarieringen niet toe bij. Liever, om de socale cohesie ook op
langere termijn te behouden, onze inzet om salarissen boven een
maatschappelijk redelijke norm (1, anderhalf of twee maal dat van de
minister-president??) met 90% belasten. Want ik ken geen directeur van
welk bedrijf dan ook die in mijn ogen meer waard is dan twintig (of
tien?) verpleegkundigen of onderwijskrachten.<

Daar gaan we weer.
Tom Peters heeft het in zijn "The circle of innovation" aardig verwoord:
De prijs van talent:
  a.. doctorandus              :     35000 (dollar)
  b.. MBA (topschool)        :    100000 dollar
  c.. Na drie jaar McKinsey/ PepsiCo: 150000 tot 200000 dollar
  d.. Met eigen bedrijf  :            500000 tot 3 miljoen dollar
  e.. Na beursgang :                100 miljoen dollar (of meer)
Dream on Gerard, jij noch iemand anders bepaalt wat talent waard is.

Met vriendelijke groet,

Bo Buma