[D66] 'Niemand die het ziet'

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Mon Jan 8 22:49:17 CET 2024

L.S.

Een hoop heisa om het oude stuxnet virus nieuws (tux!) in de BNN/Vara
docu. Je vraagt je echter af waarom het juist nu uitgezonden wordt en of
dit spionageromannetje nog een lont in het kruidvat zal blijken te zijn
met de Israel-Hamas oorlog. Wordt de satellietstaat +31 hier even
gebruikt door +1 om iets mediaal-politiek te triggeren en de aandacht af
te leiden van de echte booswichten in de intel/cyber security wereld?
Zou me niets verbazen. Zunne hoogheid had het ook al over onze
'Amerikanse vrinden' in een recente toespraak. In de eerste aflevering,
heute, kwam de blaaskaak Bart Groothuis (VVD) in beeld, maar dan vooral
in de context van de Rusland-Oekraine oorlog. Probeert Modderkolk 'het
is oorlog' hier even de meesterbetekenaar 'oorlog' van het nodige TNT te
voorzien en Nederland tevens in een Iraans vizier?

Vandaag keek ik ook naar de film 'Leaving the world behind' van Sam Esmail:

https://en.wikipedia.org/wiki/Leave_the_World_Behind_(film)

Nogal dystopisch maar gezien de huidige 'toestand in de wereld' vol
cinematografische metaforiek. Het bracht me wel op het idee om mn
postcorona noodratsoen eens aan te vullen, gezien de komende
verkiezingen her en der.

Enfin, ik ben weer terug van mn muzikaal 2023. Het laatste wat ik op mn
YT kanaal postte was 'Melancholic Road'. Nu is left-wing melancholia een
topic dat uit ten treure bekend is in linkse kringen (boek Enzo
Traverso), maar nog niet zo in rechtse kringen (Nsc+PVV enzo..) om even
de connectie met de hedendaagse polderpolitiek te maken. Misschien maar
nieuwe verkiezingen uitschrijven om de bezweringsformule 'democratische
rechtsstaat' nog even te prolongeren bij gebrek aan beter?

Is er een oplossing voor het multicultureel drama? Een lont in het
kruidvat, zoals Modderkolk blijkbaar probeert, kan nog de nodige
narigheid opleveren. Modderkolk focust op de spionageroman maar vergeet
de mogelijke consequenties van zo'n documentaire in de huidige
explosieve tijdgeest, genaamd 'oorlog'. Ik herinner met de docu 'Zero
Days' nog. Is de onthulling dat een Nederlandse spion er bij betrokken
was zo'n feit dat er nog een docu over gemaakt moet worden? De
Volkskrant/BNNVARA willen blijkbaar weer Schlagzeilen. Maar ja, je weet
dus nooit waar de lijntjes nu echt lopen gezien de tijdgeest.

R.O.

ref:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stuxnet