[D66] Coronaprik gehad (#6)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Nov 1 11:51:47 CET 2023

Ik, op 9 oktober j.l.,
> VWS liegt glashard over zetten Covid-19 booster
> Feit wil dat de priklocatie van de UvA-huisarts en het GGD-hoofdkantoor
> in Amsterdam beide gevestigd zijn aan de Nieuwe Achtergracht. Dus ik
> loop na het zetten van de griepprik binnen bij de GGD en informeer waar
> de corona-priklocaties zich tegenwoordig bevinden. (...) Bij de GGD
> werd mij verteld dat de Covid-19 booster *niet* gegeven wordt bij de
> GGD maar bij het RIVM.

Het blijkt een leugen in een leugen te betreffen (niet van mij,
trouwens).

Omdat ik geen RIVM-brief ontving, heb ik gisteren nogmaals naar info
gezocht. In de krochten van Internet vind men dan deze lijsten van
Corona-priklocaties in Nederland en in Amsterdam,

https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-antwoord/coronaprik/de-coronaprik-halen/waar-zijn-de-priklocaties/

https://www.ggd.amsterdam.nl/coronavirus/coronavaccinatie-locaties-amsterdam/
Deze lijsten zijn *vrij lastig* te vinden. Waarom ?

Op de tweede URL staat expliciet,
   De coronaprik is alleen op afspraak

Dus ik zojuist *zonder afspraak* naar priklocatie Aletta Jacobslaan 9 in
Amsterdam. Ik heb in het verleden 3 prikken zonder RIVM-brief en zonder
afspraak gehad en ook deze keer kreeg ik gewoon een prik na een
babbeltje met de floor-manager van de GGD. Geen punt - ook al was het
tamelijk druk (er is, naast 1 in Amsterdam Noord en 1 in Amstelveen,
slechts 1 - kleine - priklocatie in Amsterdam).

...neen heb je, ja kan je krijgen...