[D66] Schokeffecten

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sun Mar 26 11:10:28 CEST 2023

On 3/26/23 10:48, Dr. Marc-Alexander Fluks via D66 wrote:
> [...]
> niet die van mij. Ik vind het een vreselijke tekst. Doet denken aan
> therapeutjes die weer eens nieuwe klantjes zoeken.
>
> Deze tekst geeft weer wel fraai aan wat er mis zij met klimaatwappies.
> Ze zijn verward, hun gedachten raar om nog maar te zwijgen van hun
> gedrag. Dit verklaart waarom er ook in dit artikel niets
> wetenschappelijks staat. Er staat slechts dat klimaatwappies terecht
> bang zouden zijn voor wat ze zelf denken. Er staat niet waarom en
> waarvoor ze bang zijn. Ik heb dan zoiets van 'denk dan eens iets anders'.

Ja, dat je nog steeds in de ontkenningsfase zit wisten we al. Kubler
Ross enzo. We spreken elkaar weer over 10 jaar, hoe de klimatologische
gesteldheid er dan uit ziet. Gegarandeerd dat je in de war zal zijn,
met de ouderdom groeit vaak ook de verwarring...

> Zelf probeer ik wel het verhaal te zien dat er achter ligt
> (vrijmetselende hondjes) en kan het verschil zien met de werkelijkheid
> (ik heb o.a. meteorologie gestudeerd).

Ik neem aan dat ze op de Uva niet het verschil uitleggen tussen de twee
honden en de fluksiaanse werkelijkheid..

> Deze twee, de pseudo-wetenschap en de wetenschap hebben niets met
> elkaar uitstaande. Men kan het verschil gewoon zien: Het is als de
> 6-kleurige vs. de 7-kleurige regenboog. Waarom zien velen 6 kleuren
> terwijl het er toch echt 7 zijn ? Waarom kijken ze weg ? Zoiets.

Ik heb me laten vertellen dat honingbijen ultraviolet kunnen waarnemen.
Het spectrum waarmee ASML zijn EUV chips bakt.

> Als het aan de wappies ligt, dan leven we dan in een soort
> Noord-Koreaanse dictatuur (ik ben dan ook tegen woke) a la de 1984 van
> Orwell. Zelf heb ik geen visie op wat dan ook - het zou leuk zijn als
> iedereen in de toekomst zelf mag denken wat men wil.

Dus dezelfde visieloze visie als Rutte. Geen visie is ook een visie. Dat
heb ik onthouden van Vreekamp. Misschien komt de cultivering van de
burgermanscrises wel voort uit een dergelijke houding.

R.O.