[D66] Schokeffecten

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Mar 26 10:48:32 CEST 2023

Ik eerder:

Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,
> Ik neem aan dat bij jouw geen enkel van je klimaatwoorden op jezelf van
> toepassing is.

Ik plukte ze uit de tekst zelf. Het zijn de woorden van de auteur, niet
die van mij. Ik vind het een vreselijke tekst. Doet denken aan
therapeutjes die weer eens nieuwe klantjes zoeken.

Deze tekst geeft weer wel fraai aan wat er mis zij met klimaatwappies.
Ze zijn verward, hun gedachten raar om nog maar te zwijgen van hun
gedrag. Dit verklaart waarom er ook in dit artikel niets
wetenschappelijks staat. Er staat slechts dat klimaatwappies terecht
bang zouden zijn voor wat ze zelf denken. Er staat niet waarom en
waarvoor ze bang zijn. Ik heb dan zoiets van 'denk dan eens iets
anders'.

Zelf probeer ik wel het verhaal te zien dat er achter ligt
(vrijmetselende hondjes) en kan het verschil zien met de werkelijkheid
(ik heb o.a. meteorologie gestudeerd). Deze twee, de pseudo-wetenschap
en de wetenschap hebben niets met elkaar uitstaande. Men kan het
verschil gewoon zien: Het is als de 6-kleurige vs. de 7-kleurige
regenboog. Waarom zien velen 6 kleuren terwijl het er toch echt 7 zijn ?
Waarom kijken ze weg ? Zoiets.

> Mag ik je toekomstvisie over pakweg 10, 20 jaar vragen? Hoe ziet onze
> leefwereld er dan uit?

Als het aan de wappies ligt, dan leven we dan in een soort
Noord-Koreaanse dictatuur (ik ben dan ook tegen woke) a la de 1984 van
Orwell. Zelf heb ik geen visie op wat dan ook - het zou leuk zijn als
iedereen in de toekomst zelf mag denken wat men wil. Maar deze kant gaat
het momenteel niet bepaald op: Politiek-correcten proberen steeds
verbetener voor te schrijven hoe mensen zich moeten gedragen, dat ze
voor zoveel mogelijk oorlogen behoren te zijn, enz enz. Het staat -
wederom - gewoon in 1984 door Orwell.