[D66] Column: Bescheiden

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Dec 26 10:44:32 CET 2023

Henk Vreekamp <henk.vreekamp at hetnet.nl> schreef,
> De vraag komt dan op: is dit soort extremisme nu links of rechts, (...)
> Elitisme: zich beter/hoger voelen dan de massa, uitgedrukt in
> 'politieke'
> en culturele beweringen...

Waar we thans mee te maken hebben is dat de neerbuigende taal afkomstig
zij uit het politieke centrum. Voor mij extra vervelend want daar zit ik
zelf ook (vandaar dat ik niet gestemd heb). De middenpartijen
VVD/PvdA/CDA/D66/CU werden niet voor niets door de kiezer afgestraft -
deze partijen menen dat ze de waarheid in pacht hebben en kijken om deze
reden neer op de slachtoffers van het systeem dat deze partijen
voorstaan. Vandaar dat de verkiezingen nergens over gingen. Beetje
blabla over de grondwet en de rechtsstaat, verder kwam men niet.
Verantwoordelijkheid nemen voor wat er allemaal (doelbewust !) mis ging
kon er niet bij.