[D66] Bij de dood van D'66

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Oct 21 12:28:59 CEST 2022

Bij de dood van D66

Bron:   HP / De Tijd
Datum:  3 oktober 2022
Auteur: G.H.B. Hiltermann

Bij de dood van D'66
---------------------

Weinigen weten dat G.H.B. aanwezig was bij de oprichting van D'66 in het
hoofdstedelijke Krasnapolsky. Ook bedacht hij het beroemde spotje met
Hans van Mierlo. Nu stelt hij de jammerlijke teloorgang van de partij
vast.

Ach, amices, het is al flink aan het herfsten buiten, de houtkachel
staat te loeien, Jessye Norman zingt de Vier letzte Lieder van Strauss,
ik heb een drupje Conhaque Hennessy Richard ingeschonken, voor mijn
interieurverzorgster Agaath staat er in de keuken een kelkje Coebergh
klaar en uit mijn stille en subtiele hints kunt u wellicht opmaken dat
ik een tikje sentimenteel ben.

Dat is juist, want het voelt alsof ik zojuist een oude vrind ten grave
heb gedragen. Die makker heet D'66, inderdaad nog met de apostrof, want
ik ben een ouderwetse man.

[Er is meer tekst]

--------
(c) 2022 HP / De Tijd