[D66] Fluks is een informant

René Oudeweg roudeweg at gmail.com
Sat Dec 3 10:15:32 CET 2022

On 12/2/22 16:19, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> Rene Oudeweg <roudeweg at gmail.com>,
>

> Enfin, zo kan men alle raadsels oplossen (de Beatles waren er berucht
> om). Mensen hebben verkeerde ideeen in hun hoofd.

Ik denk dat wetenschappers, technologen, politici en
overheidsinformanten de verkeerde ideeën in hun hoofd hebben ja. Vaak
ook de verkeerde muziek. Als het merendeel van academia en uitvinders
zich bezig hadden gehouden met nonsense als jij dan was de atoombom, de
computer, biotech, de auto, en al die industriële technologische horror
nooit uitgevonden en hadden we nu een kwalitatief veel beter leven gehad
zoals ze dat honderdduizenden jaren geleden hadden... Dus ik help je
even met de zelfreflectie zodat je dit kritisch inzicht bereikt voordat
je weer in je spionnenmodus gaat en de verkeerde conclusies trekt...

Het probleem met wetenschappers is dat ze de natuur willen domineren en
al haar geheimen wil ontsluieren, en tot op zekere hoogte is dit ook
'gelukt', maar vraag niet tegen welke prijs: de totale verveemding van
de mens van zijn medemens en de complete destructie en verpesting van
het leefmilieu op Aarde. Dit is geen goedkoop ecologisch moraliseren,
want je leest het elke dag in de krant hoe slecht het gesteld is met alles.

Dus ja, in zekere zin hang je de juiste ideologie aan voor een
ex-wetenschapper en informant: die van het verkondigen van nonsense, en
niet die van de Verlichting en vooruitgang. Niemand wordt wijzer van jou
als je weer eens met kletskoekhermeneutica komt aanzetten met satanisch
genoegen. Het alfabet is inderdaad de meest satanische uitvinding van de
mens. Je kunt de symbolische cultuur wel ridiculiseren met onzin, en
daarom kan ik wel lachen om jouw ideosyncratische pogingen om de
zonsverduisteringsonzin tot cultstatus te verheffen op deze lijst. Weet
je overigens waarom pagina's van WOB-verzoeken soms geheel zwart gelakt
worden? Inderdaad, je raadt het al...

Het is beter als de mensheid er niet in slaagt de hedendaagse
technologische kennis vast te houden. Ze kunnen het ook niet vasthouden
want de technologie heeft ons in de tang genomen en niet andersom.
Oftewel de hele opgetuigde technologische infrastructuur kukelt inelkaar
door de aanstaande blackouts, of door een te kort aan vakkundige
techneuten. Je ziet dat het Nederlandse spoornet nu al in verval raakt
als teken aan de wand van een civilisatie in verval. (Leestip: The
collapse of complex societies, Joseph Tainter en daarnaast Spengler). Ik
denk dat er ook zoiets is als een technologische Woke-beweging. Het is
uiterst politiek-correct om te denken dat er overal wel een techno-fix
voor te vinden is, inclusief het energievraagstuk. Hoofdschuldige zijn
de technowappies van de overheid die miljarden laat verdampen in het
stimuleren van onzinnige high-tech innovatie. Er komt geen
energietransitie. Als de diesel op is, is het einde verhaal. Mijn
voorspelling is dat die Hollanders het ook niet zal lukken om nog twee
functionerende kerncentrales te bouwen. Dat zullen nieuwe Kalkars worden:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kweekreactor_Kalkar

Voordat die kerncentrales afgebouwd zijn (met een verwachte levensduur
van 30 jaar, en dan?) is Nederland al aan de totale waanzin en
burgeroorlog bezweken... Overigens, van de 56 kerncentrales in Frankrijk
liggen er nu 25 stil door technische defecten:

https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk-waarschuwt-voor-stroomuitval-deze-winter~a43bff4d/

> Ander raadsel: Volgens de Islamieten breekt het Einde der Tijden aan
> wannneer de Zon in het Westen opkomt. Wanneer gebeurt dit ? Het is
> echt heel simpel...

Ja, heel simpel, als de Aardas omdraait. Maar dat gebeurt niet, want de
rotatie van de Aarde zal over miljoenen jaren tot stilstand komen zei
een ex-leraar Natuurkunde ooit tegen me. Dan zal het vast druk worden
aan de zonnige kant...

R.O.