[D66] Boris Dittrich kiest voor zichzelf

R.O. jugg at ziggo.nl
Mon Jun 1 14:02:40 CEST 2020

Dittrich, een handlanger van psychiaters. Hij heeft de film niet goed
begrepen want Nicholson was helemaal geen patiënt maar een kruimeldief
die simuleerde om de gevangenis te vermijden. De psychiaters maakten er
vervolgens een patiënt van. Hoeveel ellende zou Dittrich hebben
aangericht door mensen gestoord te verklaren en aan de willekeur van
zieleknijpers over te leveren? Ik vond deze gast altijd al Ekelhaft en
middelmatig...

https://cinemagazine.nl/one-flew-over-the-cuckoos-nest-1975-recensie/