[D66] Lockdown bij uitbraak corona heeft meer kwaad dan goed gedaan

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jul 2 13:37:32 CEST 2020

Ik ben wel een voorstander van de 'sociale distantie' (over de afstand
die men hierbij zou moeten betrachten kan natuurlijk verschillend
gedacht worden) en ook voor een lockdown. In Amsterdam houdt niemand op
straat zich aan dat afstand houden - vooral bij scholen gaat het
vreselijk mis en dus is het oppassen geblazen - ook al is het nog steeds
weer wel een stuk minder druk op straat.

Inmiddels fiets ik weer stukjes. Ik begon bij het Vondelpark (want hier
woon ik zo goed als naast en het leek me een voor de hand liggend begin)
maar dit bleek een wel zeer ongelukkige keuze: Zelfs om 7:00 's morgens
verdringen de fitness-groepjes elkaar. En dus fiets ik zo nu en dan een
uurtje door niet al te drukke straten. Maar ook dan kom je om 7:00 uur
fitness-groepjes tegen. Die mensen zijn gewoon dom; ze weten niet wat ze
doen. In Rotterdam en Amsterdam wonen de meeste Covid-19 patienten
(momenteel pakweg 2700).

Feit wil dat we zo goed als niets van het coronavirus weten, dat
instanties als het RIVM dit nauwelijks en politici dit in het geheel
niet hebben willen toegeven en daarom enorme blunders hebben begaan.
Skepsis is op haar plaats maar het beweerde kan net zo goed weer wel
(deels) waar zijn. Men mag daarom niet alles wat die Van Dissel beweert
als lariekoek terzijde schuiven - men weet alleen niet wat wel waar is
en wat niet.