[D66] Schiphol is stil

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Dec 21 13:39:07 CET 2020

  Ernst Debet <edebets1 at euronet.nl>,
> Maar de aanvliegroutes hangen uiteraard ook samen met de windrichting:
> (...) Bij Zuid/Zuidwest (en lichte Westenwind): Opstijgen van Kaagbaan

Nu weet men waar het woord *Kaagbaan* vandaan komt (woord zal wel vallen
tijdens de verkiezingen).

Overigens: Eindelijk (de besluitvorming vergde slechts 10 maanden) doet
de regering iets door de grens met het V.K. te sluiten (ferries, spoor
en vliegverkeer). Wellicht dat dit iets te maken heeft met het bereiken
van de Brexit-einddatum op dezelfde dag ? Enfin, nu de andere grenzen
nog dicht en we zijn er. Want nu wijken kooplustige en terraszittende
Nederlanders uit naar Belgie - net zoals de Belgen tijdens hun lockdown
naar Nederland kwamen om ons met hun virussen te besmetten.

De vraag luidt of er uberhaupt nog iets aan de pandemie te doen zij. Van
Dissel et al. hebben overduidelijk gekozen om het virus te laten
uitrazen (een misdaad tegen de mensheid wat mij betreft en beslist geen
eredoctoraat waardig); het is maar de vraag of men dit nog beleidsmatig
zou kunnen of zelfs maar willen terugdraaien. Kijk naar Zweden: Nu het
te laat zij, geeft men toe dat doelbewust gemaakte keuzes volkomen
verkeerd waren. En Nederland ? Men sluit de grens naar het V.K. nu het
er mogelijk niet meer toe doet. De 3de coronagolf (die in de media en
politiek om de een of andere reden 2de golf heet), is aanzienlijk groter
dan de 2de golf en het is maar de vraag waar dit eindigt.

Enfin, rare dag. EMA persconferentie over coronavaccin, mutatie
coronavirus, grens naar V.K. dicht, exit Brexit-overleg. Begint vandaag
ook nog eens de winter en ontmoeten vanavond (kijk in het zuidwesten) om
18:00 de planeten Saturnus en Jupiter (vader en zoon, Titanomachie,
Einde der Tijden) elkaar. Politiek en astrologie hebben meer met elkaar
te maken dan men vermoedt.