[D66] Politieke seks anno nu

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Wed Sep 5 15:48:19 CEST 2018

Democs,

Grappig dat politici niet op een “gewone” manier hun seksuele relaties kunnen beëindigen. Nu weer Pechtold met een Drentsche schone met 5 kinderen. Eerder deze week ging de VVD-parlementariër Han ten Broeke in de seksuele lappenmand; exit.

Als ik vandaag mijn natte duim omhoog steek merk ik dat je in de 1960s minder wind voelde bij politieke seksaffaires – het bleef bij roddelen en fluisteren. Bekend is (maar niet alom dus) het door enkele getuigen en smeris opgemerkte slippertje van de eerste vrouwelijke politieke leider in de 20e eeuw in een auto langs de snelweg uit Den Haag: toenmalig VVD-fractieleidster Haya van Someren-Downer, nu alleen nog bekend als dochter van NSB-ers, verborg snel haar slipje. Je kon toen andere politici op straat herkennen aan hun jaloerse grimlach...

Heden is seks dus “politiek” in plaats van seks.

hv,u