[D66] Pechtold herkent zich niet in 'geschetst beeld' na opstappen Anne Lok

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Sep 5 14:29:56 CEST 2018

Bron:  De Stentor
Datum: 5 september 2018

Pechtold herkent zich niet in 'geschetst beeld' na opstappen Anne Lok

Anne Lok (36) heeft haar lidmaatschap van D66 opgezegd en stapt per
direct uit de gemeenteraad van Meppel. Dat bevestigt fractievoorzitter
Jeannet Bos. Pechtold herkent niet zich in het geschetste beeld, laat de
woordvoering van D66 weten.

Eind vorig jaar werd duidelijk dat Anne Lok een relatie had met
D66-leider Alexander Pechtold. Tegenover weekblad Prive laat Lok weten
dat het stranden van deze relatie de reden is dat ze zich terugtrekt als
gemeenteraadslid. Daarnaast spreekt Lok in het weekblad de angst uit dat
Pechtold haar als 'labiel en gestoord' weg wil zetten.

Pechtold

Thierry van Es (hoofd persvoorlichting van D66) laat in een korte
reactie weten dat D66 kennis heeft genomen van het opstappen van Anne
Lok als duo-raadslid, en dat Alexander Pechtold zich 'absoluut niet
herkent in het geschetste beeld.'

Gewaardeerd raadslid

De Meppeler fractievoorzitter Jeannet Bos vertelt dat Anne Lok een
gewaardeerd duoraadslid was. D66 heeft een zetel in de gemeenteraad.
Tijdens een commissievergadering mogen duoraadsleden de partij
vertegenwoordigen. 'Zij heeft dinsdagavond haar ontslagbrief naar de
burgemeester gestuurd. Ik heb alle begrip voor haar keuze', zegt Bos.
Dat Lok vanwege de relatiebreuk met Pechtold wilde stoppen, wist Bos
naar eigen zeggen al enige tijd. 'Zij had een relatie met een bekend
politicus. Dat brengt heel wat met zich mee. Het gaat veel verder dan
mensen op het eerste gezicht denken. Anne had ook te maken met het
landelijk bureau en de persdienst van D66. Als dan een relatie op een
nare manier stopt, dan snap ik dat je niet meer actief wil zijn voor die
partij. Ik vind het begrijpelijk dat je het raadslidmaatschap laat
vallen als je in een relatiecrisis zit, een baan hebt en vijf kinderen.
Zeker nu het in dat geval gaat om een partij waar je even helemaal niets
mee te maken wil hebben.'

--------
(c) 2018 Persgroep