[D66] Houtje touwtje: D66 en religie

J.N. jugg at ziggo.nl
Tue Dec 6 17:49:20 CET 2016

In de tijd van e-mail is het touwtje virtueel geworden. Mensen denken nu
deuren te kunnen openen middels het internet, laten zich in de luren
leggen door het communicatief kapitalisme en doen massaal aan
zelfbedrog... (De techniek van het deuren openen, religieus en seculier,
schrijdt ook voort: ik heb zelf mijn intercom gehackt en kan via mijn
motorola de voordeur openen via een ESP8266 uC over de wifi. Sesam open
u, want mijn voordeur heeft niet eens een brievenklep...) En ik denk dat
bij zondagskind Terlouw in zijn riante villa vast ook geen touwtje uit
de klep bungelt en dat er camerabewaking is en loslopende honden.

Geen Touw bij Terlouw. Zijn bourgeois preoccupatie met de 'toekomst'
deel ik niet, net als het INS dienen we het idee van toekomst af te
wijzen. No future, de storm op zijn benjamins, angelus novus, wreckage
upon wreckage...
De sentimentele hang naar de terugkeer naar de sixties en de Annus
Mirabilis is opnieuw een gepasseerd station. De tijdgeest is totalitaire
paranoia, niet flower power en toppop. Inderdaad, zwarte resignatie, de
generatie na '66 is de verloren generatie. THERE ARE NO GODS THAT WILL
SAVE US. Een dialectische opening middels het septisme vinden kan, dat
heeft u gezien, maar zal wellicht destructiever dan destructief zijn en
volkomen zinloos. De mensheid is kleurloos (Badiou), de mensheid
verdwijnt als een gezicht op het strand...

“I hope the exit is joyful and i hope never to return.”
--Frida Kahlo

signing off for 2016...