[D66] Nationaal zaklopen: Mijn droom voor ons land

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Wed Feb 27 18:19:32 CET 2013

Hmm, Marc,

Je hebt gelijk: dat Kronings-Motto is grammaticaal wrakhout. Nou ja, het
kromme taaltje verraadt iets: de bekennende verwarring over het zinloze
evenement, aangelengd met de hooghartige arrogantie dat redelijke mensen
zoiets wel zullen slikken.

Het motto (dromen over je land met een tip voor het erfelijk staatshoofd)
zegt eigenlijk: u droomt eigenlijk nooit over Nederland, dus lult u maar
wat. Lijkt op de beruchte en inmiddels doodgezwegen uitspraak van ene Maxima
Zorreguieta: "de Nederlander bestaat niet". Behalve dan als'ie moet betalen
voor de peperdure monarchie.
hv,u
-----