[D66] Nationaal zaklopen: Mijn droom voor ons land

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Feb 26 13:36:10 CET 2013

Niet lachen: voorzitter Wijers van het Nationaal Comite
Inhuldiging (NCI) wil ons laten dromen onder het motto,
    Mijn droom voor ons land: Inspiratie voor onze Koning
    http://www.mijndroomvooronsland.nl

Wat er met deze rare zin bedoeld wordt, zegt Wijers er
wijselijk niet bij.

Gramaticaal rammelt het, uiteraard: het is 'mijn droom
voor mijn land' of 'onze droom voor ons land' maar geen
'mijn droom voor ons land'. Een pluralis majestatis kan
ook al niet met dat 'onze koning' in de zin.
Mogelijk gaat het om twee honden die er van dromen om
samen 1 hond te worden ? Dan klopt de zin weer wel.

Een droom is dat alle Nederlanders op 30 april tegelijk
gaan zingen onder leiding van een internetdirigent.
(Wie ontwerpt er voor deze dag een vreselijk vals virus ?)

Een andere droom is dat alle kinderen op 26 april a.s.
thuis een ontbijt krijgen en die dag niet naar school
hoeven. In plaats daarvan komt er een nationale sportdag.
Waarom zoiets op 26 april moet, is overigens onduidelijk
- temeer daar ze op 27, 28 en 30 april ook al vrij zijn
(Zouden de kids die dag ook mogen ontbijten van het NCI ?).

Ik stel voor om de Amsterdamse Koningsgracht te dempen.