[D66] Garmonbozia: Vrijmetselaarsbijbel staat online

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue May 1 11:18:59 CEST 2012

  Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> schreef,
>Dit keer heb je wel gelijk, ondanks je anders vaak afschrikwekkende
>esoterische exegeses. Een heleboel symbooltaal van vrijmetselaars is bedoeld
>voor onderlinge communicatie: een boodschap van een politicus of
>bedrijfschef aan andere vrijmetsers over de motivatie om een bepaald besluit
>te nemen. (...) Kortom, de masonisten zijn niet allemaal gek en zwart-wit
>denkend, maar het zijn grosso modo wel allemaal sektariers van de gegoede
>stand met een zekere  handicap van subculturele (geheim)taal.

Ik kan die 'taal' inmiddels zien (schatting: ik heb inmiddels zo'n 10 duizend
codes gezien - de meeste hiervan gaan over 2 honden). Gisteravond op de TV
(13 Street): de laatste aflevering van 'Dexter' over 2 honden die samenkomen
tijdens een Zonsverduistering (het verhaal speelde zelfs tijdens een Zons-
verduistering en de afleving heette 'This is the Way the World Ends' - kan
het duidelijker zou je zeggen - en toch zien mensen het niet).

Je ziet het niet alleen overal om je heen maar constateert tevens dat vrijwel
niemand het doorheeft: menigeen waant dat dingen die hem of haar omringen echt
zijn. Ziet niet dat alles maar schijn zij en als je opmerkt dat de dingen
waarmee zo iemand zo vreselijk bezig is in het geheel niet bestaan maar dat
het om een trucje gaat dat iets anders verbergt, dan kijkt deze je niet-
begrijpend aan. Meent dat ik maar wat raars fantaseer in plaats van dat men
beseft dat men nu juist zelf degene is die dat doet. Da's het probleem met
het Satanisme: iemand is Satanist zonder het zelf te weten - het is een geloof
waar iemand niet zelf voor kiest maar de wereld waarin men ronddoolt, wanende
dat deze echt is.

Neemt niet weg dat er ook anderen zijn die hetzelfde zien als ik. Enfin, het is
precies wat in '1984' door Orwell staat - inclusief het voortdurend herschrijven
van het verleden en mensen die reincarneren in een ander. Er is plotseling een
volkomen nieuw verhaal dat er altijd al geweest zou zijn en de vorige bewoner
van een lichaam blijkt plaats gemaakt te hebben voor een nieuw die waant altijd
in het desbetreffende lijf gezeten te hebben met herinneringen aan zaken die
nooit gebeurd zijn.
Ofwel: men wordt aan de lopende band gehersenspoeld. En wie gehersenspoeld is,
weet dit niet van zichzelf. Die heeft immers opgehouden te bestaan. Net zoals
Winston Smith het allemaal zag - om dan plotseling uit de geschiedenis te ver-
dwijnen omdat hij in Kamer 101 zijn Zonsverduistering zag.

Marc Fluks, Amsterdam