[D66] Reactie 3% schulddrempel

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Wed Mar 14 15:07:09 CET 2012

Op 14 maart 2012 13:46 schreef Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> het
volgende:

> **
> Democs,
>
> Wederom een teleurstellende ervaring: geen reactie op mijn betoog voor het
> soepel omgaan met een 3% begrotingstekort-drempel a la EU.

Is dat niet een allang gepasseerd station dan, Henk?
Het economische/financieel/kapitalistische model waarmee we het heel lang
gedaan hebben - hebben moeten doen ook - is, zoals ik pas nog hoorde, toch
al (voor wie goed kijkt: heeel) lang over het hoogtepunt heen!? In die zin
is die 3% begrotingstekort-drempel a la EU toch ook (nu reeds al) een
verouderd instrument?! Dat Rutte en de zijnen daar krampachtig aan vast
willen houden ... tja, daar zijn ze dadelijk ook goed op af te rekenen,
lijkt mij.

> Intussen staat dit macro-economisch gedrocht wel ter discussie bij de
> PvdA-kandidaten. En terecht, willen we geen economische zelfmoord plegen.

Eens dat het ter discussie staat, maar waarom mogen Rutte c.s. hierop geen
zelfmoord plegen? Over de EU wenst D66 verder toch ook zelf niet eens het
debat/discussie/dialoog aan te gaan?!!
Past "die" EU nog wel in het
komende economische/financieel/kapitalistische model? Wat zijn de
ke(r)nmerken daarvan en staan die niet haaks op het huidige EU-model, zoals
ook door D66 gepropageerd?!

>  Waarom geen discussie onder democs? Te dom, te bang, te dogmatisch
> glibberaal? Waar blijft de onvolprezen gedachte aan openheid?

D66 blokkeert - en dat ook al heel lang - die onvolprezen gedachte aan
openheid, Henk. Elke discussie over de EU en wat daar mee verband houdt,
wordt stelselmatig gefrustreerd door die EU monotonie van D66 zelve. Elk
kritisch geluid wordt bedolven onder een stroom van een evangelisatie drift
en dat bij D66 zelf. Het lijken wel 'gelovige' gr/christenen!! :))

> Of zijn er inmiddels teveel esoterici op het net?

Ook. ;) D66 EU-esoterici. Die uit zijn op een voor Nederland slechte naam
in de EU, en als het kan Wereldwijd.
Altijd goed voor de economie ...

Wat zegt bijv. onze sterrewichelaar die qua educatie toch altijd nog een
> trotse sterrekundige/klimatoloog is?

Die kan wel voor zichzelf spreken lijkt me ...

Henk Elegeert