[D66] Garmonbozia: Olympische Gedachten (4)

Joris van den Wittenboer jwittenboer at home.nl
Mon Aug 6 14:54:38 CEST 2012

Marc,

>   Ik kan wel vragen 'Hoeveel kleuren zitten er in de regenboog ?' maar
>   mensen die gehersenspoeld zijn zien er nu eenmaal 6 (ze zien geen blauw).
>   Peuter iemand die 6 kleuren ziet maar eens aan het verstand dat men
>   domweg *geen regenboog* ziet omdat er 7 kleuren in een regenboog zitten
>   en geen 6. Dat ze iets zien dat niet bestaat. Voor hen zitten er 6
>   kleuren in een regenboog (ze noemen indigo blauw) ook al staat in elke
>   encyclopie dat het er 7 zijn en worden deze 7 kleuren opgesomd.

Dat kun je ze dan toch heel simpel aan hun verstand peuteren? Ik geloof
je direct, zeker na het lezen van wikipedia... En het is nog vrij
logisch ook...

Maar dat is nog heel wat anders dan twee extra ringen die je niet ziet.
Wie zegt me dan dat er niet 4 extra ringen zijn die je niet ziet, of
willekeurig hoeveel? Men kan oneindig veel ringen verstopt hebben achter
oneindig veel witte ringen.

Maar nog belangrijker... Wat is het gevolg hiervan dan?

Men domineert de wereld toch niet omdat men een 'gekleurde' ring achter
een witte kan verstoppen?

En welke invloed zou dat dan moeten hebben op mensen die dit 'niet'
zien. Als je het niet ziet wordt je toch ook niet gehersenspoeld?

Bendes hebben ook hun 'tekens' om met elkaar verholen te communiceren.
Is het zoiets? Is het het laten zien aan anderen dat ze ook bij de groep
horen? Wat is het gevolg van extra onzichtbare ringen?