[D66] Garmonbozia: Olympische Gedachten (4)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Aug 6 14:35:36 CEST 2012

  Ik, eerder,

  Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl>,
>Als men iets denkt te zien wat in werkelijkheid niet zichtbaar is
>spreken we van een hallucinatie.
>http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie

  Maar het is in de werkelijkheid *wel* zichtbaar (hier gaat het juist
  om). Men kan het *wel* zien maar *niet* met de ogen (het is dus *niet*
  zichtbaar). Het gaat om het *omgekeerde* van een hallucinatie.

  Probleem is keer op keer dat mensen niet kunnen begrijpen wat ik bedoel
  zolang ze geen twee betekenissen kunnen zien. En dat ik het voortdurend
  over die twee betekenissen heb (daarom geef ik ze beide).
  Niet ik verzin iets maar degenen die slechts 1 betekenis kunnen zien
  - want die zien nu juist iets dat *niet* bestaat. Maar dit weten ze
  niet van zichzelf omdat ze gehersenspoeld zijn - ze menen dat het *wel*
  bestaat en dat mensen die twee betekenissen kunnen zien die tweede
  betekenis verzinnen (deze kunnen ze immers zelf niet zien). Hier gaat
  het juist om. Mensen zien voortdurend het verkeerde en worden gepakt
  door degenen die de zinnen van anderen met akelige trucjes zitten te
  begoochelen. Het gaat om de *tweede* betekenis. Deze is echt - maar
  deze kunnen de meeste mensen niet zien, ze zien *iets anders* (dat wat
  het trucje hen voorschotelt).

  Ik kan wel vragen 'Hoeveel kleuren zitten er in de regenboog ?' maar
  mensen die gehersenspoeld zijn zien er nu eenmaal 6 (ze zien geen blauw).
  Peuter iemand die 6 kleuren ziet maar eens aan het verstand dat men
  domweg *geen regenboog* ziet omdat er 7 kleuren in een regenboog zitten
  en geen 6. Dat ze iets zien dat niet bestaat. Voor hen zitten er 6
  kleuren in een regenboog (ze noemen indigo blauw) ook al staat in elke
  encyclopie dat het er 7 zijn en worden deze 7 kleuren opgesomd.

  Wat ik bedoel zit ook in de film de Da Vinci Code. In deze film staan de
  beide hoofdpersonen op een gegeven moment voor het praalgraf van
  (Vrijmetselaar) Newton op zoek naar een code.
     http://www.westminster-abbey.org/our-history/people/sir-isaac-newton/
     http://en.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newton%27s_occult_studies
  Ze komen tot de conclusie dat het over een appel moet gaan want deze is
  *niet zichtbaar* op het tableau. In de film blijft het bij de appel maar
  uiteraard is dit zelf ook weer een code: de appel staat immers voor Apollo
  (en deze mogen we niet zien - hier ging het derhalve daadwerkelijk over in
  de film; de meesten zal dit uiteraard ontgaan omdat de betekenis van Apollo
  de *tweede* betekenis zij). De leuze 'snoep verstandig, eet een appel'
  betekent voor hen dat men appels moet eten in plaats van zoetigheid terwijl
  de leuze in werkelijkheid gaat over reincarnatie, over Mercurius die bezit
  neemt van Apollo (het gaat derhalve over hen zelf, over hun hersenspoeling).
  Ook in deze film: Op Da Vinci's schilderij 'Het laatste avondmaal' staan
  *geen* bekers op tafel terwijl dit *wel* in de Bijbel staat,
     http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Supper_%28Leonardo_da_Vinci%29
  Volgens de film is dit expres omdat het eigenlijk over Maria Magdalena gaat
  en niet over iets waar men uit drinkt.

  Zoekende vond ik,
  - Mind's eye (dit is letterlijk)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mind%27s_eye
    one's ability to "see" things with the mind
  - Extrasensory perception (zweverig buitenzintuiglijk waarnemen)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Extrasensory_perception
    Extrasensory perception (ESP) involves reception of information
    not gained through the recognized physical senses but sensed
    with the mind.
  - Transcendent meaning (betekenis van Apollo)
    http://www.masonconsult.net/2-transcendent-meaning
  - Invisible dogs (meervoud)
    http://www.invisibledogs.org
  maar dit lijkt me over iets anders te gaan.

  De Engelse kreet (zover ben ik nu wel) voor wat ik bedoel luidt,
    Spot what is missing

  Ik zag overigens nog iets meer in de Olympische ringen...
  - De bovenste ringen staan voor de buitenplaneten.
  - De onderste ringen staan voor de binnenplaneten
  - De onzichtbare Indigo en Paarse ringen staan voor Athena en Hades (in
    Egypte: Isis en Osiris). Zoon van Isis en Osiris is Horus, de Egyptische
    Apollo. Dus ook Apollo staat in de ringen (wederom verborgen want we
    mogen Apollo niet zien).