[D66] Garmonbozia: Olympische Gedachten (5)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Aug 7 10:30:07 CEST 2012

Olympische Organisatie geeft bestaan 6e Ring toe

Recapitulerende heb ik opgemerkt,
- Mensen die slechts 1 betekenis kunnen zien, zien 5 ringen in het
   Olympische logo. Mensen die 2 betekenissen kunnen zien, zien 9
   ringen (okee, ik zei eerst 7 - ik zag het ook niet meteen).
- 2 ringen zijn onzichtbaar (Wit en Oranje) omdat de Oranje ring
   achter de Witte ring staat en omdat het veld van het logo even-
   eens Wit zij. Dit gaat over de Zonsvderduistering. Als de achter-
   grond grijs was geweest, dan zou men de Witte ring *wel* zien.
- 2 ringen zijn onzichtbaar (Indigo en Paars) omdat de goden die
   met deze ringen corresponderen (Athena en Hades) zich onzicht-
   baar kunnen maken door de hondenhelm op te zetten (2 Honden).

Het aardige is dat Olympische sponsoren McDonalds en Coca Cola
momenteel een Olympische glazenactie hebben waarbij er voor elke
ring 1 glas op de markt wordt gebracht. Daarbij is er uiteraard
geen sprake van een Witte achtergrond.

Men raadt het al: er zijn 6 glazen (en geen 5). Er is ook een glas
met een Witte ring. Kijk maar op,
   http://www.mcdonalds.nl/cocacolaglazen/20120724_Landingpage_v2.png

De organisatie geeft dus zelf toe dat er in elk geval 6 ringen zijn
en geen 5. En ja, wie twee betekenissen kan zien, ziet de overige 3
ringen eveneens.