[D66] normaal doen

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sun Sep 25 15:51:44 CEST 2011

Precies ...

Het was ook MP Rutte zelf die de aanzet/aanstoot gaf tot de normale, tevens
getergde opmerking van Wilders. Immers, iemand valselijk beschuldigen, en
bovendien - gezocht (uit de context gerukt) - is alles behalve normaal. Een
Minister President bovenal onwaardig !! Zijn fout bovendien trachten te
verhullen had de verontwaardiging van de gehele TK dienen te
bewerkstelligen. Maar helaas, en ook de voorzitter van de TK bleek niet
opgewassen.

Benieuwd hoeveel brieven de voorzitter van de TK daarover gaat ontvangen, en
tevens hoe zij (de voorzitter) gefaald heeft de MP tot de orde te roepen, en
diens beschuldigingen in te trekken, dan toch minstens met een juist verhaal
aan te komen zetten. Een falen dat niet of nauwelijks aandacht krijgt,
althans nog niet.

'Wilders', of beter Henk en Ingrid, krijgen hier de schuld in de schoenen
geschoven, en meent de goegemeente (een al veel langer falende meerderheid
in de TK) aan de gegoede kant te staan, en dat zonder ook maar één
eenduidige, en vooral ook, juiste analyse.

Sylvain geeft voor wat de 'relatie(s)' tussen Rutte en Wilders betreft, een
begin van een analyse, en maakt tevens helder dat aan de jarenlange 'valse'
(tevens verwerpelijke) mores nu een eind lijkt te zijn gekomen.

De goegemeente reageert (te doen gebruikelijk) als zou god hier zelf
beledigd worden, hetgeen niet het geval is. Zou de godslaster uit de wet
zijn geschrapt zouden ook de confessionelen ook beter begrijpen dat Kerk en
Staat beter kunnen worden gescheiden.

Zou de TK (eindelijk) de kiezer(s) weer eens 'vertegenwoordigen' zou daar
ook totaal geen ophef over zijn, en zou die quasi gedeelde mores allang
terzijde zijn geschoven. Een bron die aan de bodem ligt van vele vormen van
pesten, is die waarbij de goegemeente de enkeling te lijf gaat op basis van
een vermeend eigen gelijk, teneinde daarmee de eigen rust te herstellen

*René Girard*: theorie:
*Zondebok*<http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CCwQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bezinningscentrum.nl%2Flinks%2Fspecial_links3%2Fzondebok.shtml&ei=4gl-TqX8H4ma-wbA-aSSDQ&usg=AFQjCNGE3HNRzLAAr17eRhFMq1VgApaI7w&sig2=yfwJ_4CHJG3oI00a1QEh-A>
http://www.bezinningscentrum.nl/links/special_links3/zondebok.shtml

Enfin, zou de politiek, TK, en/of Regering de gebeurtenissen welke begin
april 2005 in het Venrayse werkelijk goed hebben gegrepen
en successievelijk vooral de eigen rol daarin, alsook die van de
verschillende gre-/media, zou men veel omzichtiger zijn. In elk geval zouden
de diverse rollen goed in beeld zijn geweest en had ook hier (bij juiste
analyse technieken) veel voorkomen kunnen worden.

Maar ja, liberalen dat zijn nu eenmaal geen hervormers !!
En, 'Fatsoen moet je doen', aldus zijn voorganger.

Henk Elegeert

Op 25 september 2011 13:42 schreef Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> het
volgende: