[D66] Garmonbozia: Nine Eleven (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Sep 18 10:44:34 CEST 2011

  Antid Oto <protocosmos66 at gmail.com>,
  Lees ook de boeken van Robert Whitaker zou ik zeggen.

  In deze naam zitten twee Vrijmetselaarscodes verborgen (zoek ze
  eens).

  Ik zag gisteren (okee, wel wat laat) deze code...
  De slechtste actualiteitenrubriek op de TV vind ik 'Nieuwsuur'.
  Het was me al opgevallen dat het decor een gezicht is (het gezicht
  van Orthos/Satan - dus van de twee honden) maar gisteren zag ik
  dat er wat meer te zien is...
  - De twee honden zitten in *de titel* van het programma,
      Nieuws      = Mercurius (Boodschapper)
      Uur         = Apollo (Horus, Hour)
      ------------------------------------- +
      Nieuwsuur   = Orthos/Satan
  - De twee honden zitten in de *structuur* van het programma,
      Actualiteit = Mercurius (Boodschapper)
      Sport       = Apollo (Lichaam)
      ------------------------------------- +
      Nieuwsuur   = Orthos/Satan
    Die ellendige/storende sport in dit programma zit er alleen maar
    in omdat het moet gaan over *twee honden*.

  Toevallig dronk ik er een glaasje Pepsi-Max bij. Ik had al eerder
  gezien dat er op de fles een Zonsverduistering staat en dat er op
  de Maan twee honden staan (Indigo en Magenta banden die samenkomen
  in het Wit van de Melkweg). Maar deze keer begreep ik ook de tekst
  ernaast. Er staat op het etiket,
     Maximum taste
     No sugar
  'Sugar' staat voor Apollo en dus staat er dat Mercurius is opgegaan
  in Apollo tijdens de Zonsverduistering van Ragnarok die ernaast
  staat afgebeeld.
     Maximum staat niet aleen voor de *totale* Zonsverduistering maar
     Max staat tevens voor het samenkomen (X) van Mercurius (M) en
     Apollo (A) - ziedaar de betekenis van de omroep met dezelfde naam.
  Enfin, dit wist ik al - wellicht heb ik het hier wel eens genoemd.
  Maar ik zag deze keer tevens,
     'Taste' is een anagram van 'State'
  Er staat dus eigenlijk,
     Maximum state
  En dit is de *geheelde* staat van de twee honden door de Zonsverduis-
  tering (met daarin dus de twee honden) die ernaast staat. De tekst
  heeft dus geen betrekking op de *smaak* van de cola - maar dit heeft
  de coladrinker uiteraard niet door (maar het gaat wel als Mercurius
  tussen de oren van de coladrinker Apollo zitten en hier is het uiter-
  aard allemaal om te doen).

  Enfin, de ellende zit echt overal.

  Maar mensen zien het niet.

  Marc Fluks, Amsterdam

  PS: En ja, de speelfilm 'I want to believe' die gisteravond op de TV
  was ging inderdaad over twee honden die '1' werden. Er kwam zelfs een
  echte hond met *twee* koppen in beeld. Het was een X-files speelfilm
  - de 'X' 'staat voor het samengaan van Apollo (de vrouwelijke arts
  Scully) en Mercurius (de magier Mulder). Waarmee de naam van de TV-
  serie is verklaard. Uiteraard moet men de titel van de film *anders*
  lezen... enfin, probeer dit zelf maar eens.