[D66] Garmonbozia: Nine Eleven (3)

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sat Sep 17 18:53:14 CEST 2011

Op 17 september 2011 17:42 schreef Erik van den Muijzenberg
<muijz at dds.nl>het volgende:

> On Sep 17, 2011, at 10:19 AM, Henk Elegeert wrote:
>
> Het ging hier over Berlijn, en daar heette *de grensovergang*:
> Checkpoint Charlie.
>

> Nee. Zie onder.

Je kunt niet lezen, Erikje ...

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_Charlie
> "
> *Checkpoint Charlie* was tijdens de verdeling van Berlijn<http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijn> een
> controlepost op de grens van de Amerikaanse en Russische sector, bij een
> doorgang in de Berlijnse Muur<http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijnse_Muur> in
> de Friedrichstraße <http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrichstra%C3%9Fe>.
>

> Ja, wat stat daar nou Henkie.

Het is Henk, en er staat Berlijn, er staat ook Amerikaanse en Russische
sector, en uitdrukkelijk niet bedoeld als grensovergang voor Duitsers ...
leer nou eindelijk eens lezen, Erikje ...

> Juist daar staat controlepost.

Bijzonder is dus dat Duitsers juist daar de grens niet konden passeren. Wat
stonden ze daar dan precies te controleren, Erikje?
Bovendien: een controlepost hoort niet te schieten op onschuldige Duitse
burgers ...

Naar de eerste letters van het fonetisch alfabet van de NAVO.

> Roger.
>
> Kijk, dat is nou weer Henkie Elegeert ten voeten uit.
> Geen benul waar hij het over heeft, maar wel Roger roepen.

We zullen zien ...

> Die letters A, B, en C hebben helemaal niets met een fonetisch alfabet te
> maken.

Jouw bewering ...

> De naam Checkpoint Charlie is gewoon afgeleid van de derde letter uit het
> *spellingsalfabet* van de Navo.

Donder toch op man, het leger gebruikt dergelijke namen al veel langer.
Zelfs al voor de NAVO überhaupt een feit werd.

> Dat staat trouwens gewoon zo in het Wikipedia-artikel waarnaar je verwijst,
> dus
> wat Roger je nou toch weer dom Henkie?

Wat lul je nou, dom Erikje: Roger is vervangen door Romeo. Je zit weer eens
te zwetsen ?!!

> Daar is verder niets bijzonders aan.
>>

> Waaruit blijkt dat dan, Romeo ?
>
> Dat doet er niet toe.

Nee, jij stelt dat daar niets bijzonders aan is.

> Fluks stelt dat er iets bijzonders mee is. Fluks stelt, dus Fluks bewijst.
> Ik hoef helemaal niet te bewijzen dat er niets bijzonders aan is om het
> derde
> controlepunt - het mocht om politieke redenen geen grensovergang heten -
> Checkpoint Charlie te noemen.

Je kunt het dus ook niet bewijzen. Een persoonlijke opvatting, meer niet, en
ik zie geen enkele reden daar zo'n ophef over te maken. Is ook niet voor het
eerst overigens ...

Henk Elegeert