[D66] Garmonbozia: Nine Eleven (3)

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Sat Sep 17 17:42:57 CEST 2011

On Sep 17, 2011, at 10:19 AM, Henk Elegeert wrote:

> Het ging hier over Berlijn, en daar heette *de grensovergang*:
> Checkpoint Charlie.

Nee. Zie onder.

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_Charlie
> "
> Checkpoint Charlie was tijdens de verdeling van Berlijn een
> controlepost op de grens van de Amerikaanse en Russische sector, bij
> een doorgang in de Berlijnse Muur in de Friedrichstraße.

Ja, wat stat daar nou Henkie.
Juist daar staat controlepost.

> Naar de eerste letters van het fonetisch alfabet van de NAVO.
>
> Roger.

Kijk, dat is nou weer Henkie Elegeert ten voeten uit.
Geen benul waar hij het over heeft, maar wel Roger roepen.
Die letters A, B, en C hebben helemaal niets met een fonetisch alfabet
te maken.
De naam Checkpoint Charlie is gewoon afgeleid van de derde letter uit
het
*spellingsalfabet* van de Navo.
Dat staat trouwens gewoon zo in het Wikipedia-artikel waarnaar je
verwijst, dus
wat Roger je nou toch weer dom Henkie?

> Daar is verder niets bijzonders aan.
>
> Waaruit blijkt dat dan, Romeo ?

Dat doet er niet toe.
Fluks stelt dat er iets bijzonders mee is. Fluks stelt, dus Fluks
bewijst.
Ik hoef helemaal niet te bewijzen dat er niets bijzonders aan is om
het derde
controlepunt - het mocht om politieke redenen geen grensovergang heten -
Checkpoint Charlie te noemen.

Erik vdMb