[D66] Euroverbeuren

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Thu Sep 15 18:10:08 CEST 2011

Democs,

Grappig dat niemand zich Argentinie herinnert. Niet alleen het
Latijns-Amerikaanse (blanke) land dat historisch Westerse model staat voor
het ontstaan van het populisme, maar ook een natie die een aantal jaren
terug bankroet ging. Onze esoterische expert Marc Fluks heeft gelijk: een
land kan gewoon de boeken sluiten, even niks en niemand betalen en onder
andere rechtstitels (e.g. verandering van namen organisaties en instituties)
opnieuw beginnen. Dan duurt het een tijdje voordat ze weer in het buitenland
wat kunnen bestellen, monetair staan ze een korte tijd stil, de enige
inkomsten zijn dan export met betaling in vreemde valuta en de
elastingen  - voorzover de burgers dan niet ook zelf failliet zijn of
afwachten...

hv,u
----