[D66] Garmonbozia: Dexia

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Sun Oct 9 23:02:49 CEST 2011

On Oct 7, 2011, at 1:23 PM, Henk Elegeert wrote:

> Zit je ergens in Frankrijk, ofzo ? Bij 'god' in de buurt? :)

God is dood dacht ik, maar het is op deze lijst geen geheim dat ik al
jaren
in Parijs woon.

(Vandaar dat ik erg moest lachen toen dat andere warhoofd - Heino van
Meeteren met Twee Maten - ons deelgenoot meende te moeten maken
van zijn fantasie waarin hij mij zou ontmoeten in een supermarkt en
mij een
aframmeling zou verkopen.
Ik heb hem er toen op gewezen dat mij een dergelijke ontmoeting
uitgesloten
geleek, gelet op de afstand tussen zijn en mijn supermarkt.
Hahahahahaha.)

> lezen hoor.
>
> Ik lees slechts zelden Dagblad de Limlul, Eric. Alleen als het
> (echt) moet ...

> Nou, de Le Monde (met beperkt blikveld) valt dan wel onmiddellijk
> af, Eric.
> Lees je daarnaast ook nog wel andere/echte kranten? :)

Dagelijks Le Monde en Libération voor het binnenlands nieuws, en de
International Herald Tribune voor het buitenlands nieuws.
Plus een paar keer per week Die Zeit en/of Frankfurter Algemeine.
Daarnaast volg ik online NRC Handelsblad, de Volkskrant en Het Parool
een beetje om het contact met Nederland niet helemaal te verliezen.

En welke kranten lees jij dan zoal Henk?

> Ja nee, of ene Ericje van den Muijzenberg die je de economie-
> redactie van Le Monde door de maag wenst te splitsen, terwijl voor
> een ieder duidelijk en helder is dat het probleem niet bij een Frans/
> Belgisch Dexia-bankje gezocht moet worden, maar juist in een grotere/
> bredere zo je wilt context. Die uitleg heb je niet doorgegeven ...
> of stond waarschijnlijk gewoon ook niet in Le Monde.

We zijn hier op de lijst allemaal volwassen mensen en op 1 na compos
mentis,
dus die context veronderstel ik als bekend.

> Willens en wetens oplichten?

Ach, het is toch juist heel verstandig om argeloze consumenten gerust te
stellen? Anders halen ze hun geld van de bank en stoppen dat onder hun
matras waar het vervolgens wordt gestolen, of ze verliezen het onderweg.

> dochter
> Frankrijk, om te
>
> Dat patroon moet je inmiddels toch ook wel als bekend voorkomen, toch?

Zeker.

> Maar nogmaals, die geschiedenis voorafgaand doet er niet  echt toe.

Je bedoelt: 'ik (= Henk Elegeert) vind dat die geschiedenis er niet
toe doet'.

Ja, nou en?
Ik (= Erik van den Muijzenberg) vind dat Henk Elegeert er niet zo toe
doet.

> Mss, later als je na wilt gaan waar het geld gebleven is, maar voor
> nu gaat het om 'marktwerking' zonder de echte 'markt'.
> Immers, dan viel de bank om en waren we allen van het probleem af.
> Nu doen we alsof het een betrouwbare bank is, en 'weten' we dat het
> geen betrouwbare is. Ranzige politici menen dan dat ze spaarders en
> anderen moeten gaan redden, maar in feite worden disfunctionele bank
> bestuurders van de galg gered, op kosten van de gemeenschap.

Tja, zo gaat dat in de wereld.

Je hoort mij niet zeggen dat dat deugt hoor, maar ik zie de oplossing
niet direct.

Wat ik wel weet is dat Fluksiaans geblaat over 'ze' die overal
verwijzingen
naar de Hond en de Melkweg en wat dies meer zij in zouden verstoppen,
wat
alleen de grote geniale geweldige Fluks himself zou kunnen doorzien, ons
hier ook niet verder helpt.

> Onzin. Stel de klanten veilig en niet langer dergelijke banken/
> bankiers.

Het zou weleens zo kunnen zijn dat het een niet mogelijk is zonder het
ander.

> ik, maar de rest
> in elkaar lazert.
>
> Oh, zijn we nu weer bij je hobby aangeland? :)  Maar nee, je laat je
> - net als de rest - bang maken.

Ik heb mij nog nooit ergens bang door laten maken.
Zelfs niet door dreigen met fysiek geweld.

> Lees ook eens een echt anderen krant.

Vlagtwedder Grensbode of de Mainzer Beobachter?

> Professor doctor ingenieur Fluks wijst juist op d(i)e waanzin. Heb
> je moeite met lezen? Ander brilletje, mss? :)

Ik heb een uitstekende oogarts en beschik over fraaie brillen met
multifocale glazen.

Al je ad hominem kritiek kan toch niet verhullen dat je van
internationale economie
erg weinig hebt begrepen Henk.

Erik vdMb