[D66] FYI: Het proces Wilders

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Wed Dec 21 18:25:05 CET 2011

On Dec 21, 2011, at 9:35 AM, Henk Elegeert wrote:

> Op 20 december 2011 23:54 schreef Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl
> On Dec 20, 2011, at 2:01 PM, Henk Elegeert wrote:
>
> Raar overigens niet, dat er nu geen proces op gang komt tegen
> Marianne Thieme of PvdD ??!!
>
> Want?
>
> Bepleit een uitzondering in de wet die rechtstreeks gevolgen gaat
> hebben voor minderheden in dit land. Kortom: discrimineert vanwege
> geloof.

Wij hebben in Nederland regels voor het slachten van dieren.
Op die regels hebben de joden en moslims een uitzondering bedongen.
De Partij voor de Dieren wil die uitzondering ongedaan maken.
Het is dus niet de Partij voor de Dieren die een uitzondering bepleit,
maar
de joodse en moslimorganisaties.

(Het is toch eigenlijk treurig dat ik dit nogmaals moet uitleggen.)

> Die wil(de) het leven van Joden en Moslims o.a. in Nederland
> onmogelijk gaan maken middels een wet.
>
> De Partij voor de Dieren bepleit de uitzondering in de wet die het
> toestaat om onverdoofd te slachten
> zo snel mogelijk te beëindigen via een wettelijk verbod op
> onverdoofd slachten.

(Hier had ik het al uitgelegd.)

> Onverdoofd slachten ?? Je bedoeld dat de dieren worden gesedeerd
> voor ze worden afgemaakt, en dit omdat een stel malloten bedacht
> hebben dat zulks beter is voor hun gemoedsrust, of wat eigenlijk?

Nee, omdat wetenschappelijk vaststaat dat ze dan minder pijn lijden.
Ook de Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde  "vindt dat het
dierenwelzijn bij het onbedwelmd slachten van runderen en in mindere
mate bij dat van schapen onaanvaardbaar wordt aangetast".

Daar is geen woord Frans bij, lijkt me, dus ik hoef niets voor je te
vertalen.

> Het is toch volkomen beklopt om dergelijke walgelijke - maar vooral
> door mensen bedachte - gevoelens op dieren te projecteren !!!

Geen idee; mij zegt het werkwoord 'bekloppen' niets in dit verband.
Misschien kun je je iets begrijpelijker proberen uit te drukken?

> De Tweede Kamer was voor
>
> Daar weten ze nog nauwelijks een gedegen inhoudelijk debat te
> voeren, zoals ook blijkt uit het debat in de Eerste Kamer.
>
> ; de Eerste Kamer heeft dat tegengehouden.
>
> Terecht. In Duitsland was een van de groepen die getroffen zou
> worden ook al eens doelwit, en ook toen om 'dierlijke gevoelens',
> maar  van mensen, die er kompleet gek van werden, en er ook naar
> gingen handelen. De gemene deler in beide gevallen: doldwaze gekken,
> mensen -welliswaar, maar- met even al mallote emoties.

Welja, haal nazi-Duitsland er maar weer bij.

<heggeschaar> dan maar weer.

(Ik wil er overigens nog wel op wijzen dat het voor 'heks' uitmaken van
vrouwen met wie je het niet eens bent in onze contreien in de
middeleeuwen
reeds is afgeschaft.)

Erik vdMb