[D66] Laat kerk niet zwijgen over antichristelijke ontwikkelingen

Bert Bakker bertbakker7 at gmail.com
Sun Aug 28 12:34:15 CEST 2011

Haha, burgemeester Eddy Bilder.

In 1995 of 1996 ben ik met een groep jonge politici naar Zuid-Afrika
geweest. Eddy Bilder was ook mee, hij was toen fractievoorzitter van het CDA
in Elburg of zo. Hij vond er niets aan, die natuur - toen we door het
Krugerpark reden vroeg hij luidkeels om door te rijden als we alweer een
groepje giraffen of olifanten hadden ontdekt.
Zo was hij dagenlang. Pas toen we in Pretoria bij het Voortrekkersmonument
aankwamen (een lelijke, nazistische puist bovenop een berg), bleek Eddy
belangstelling te krijgen. Ineens kwam zijn fototoestel te voorschijn,
ineens ook bleek hij Zuidafrikaanse Rands te hebben om boekjes te kopen. Het
Voortrekkersmonument gaat immers geheel over de manier waarop zijn
gereformeerde voorvaderen op zeer gewelddadige wijze een groot deel van
Zuid-Afrika hadden gekoloniseerd. In de naam van de Heere, uiteraard.

Later kwamen we hem nog eens tegen als voorzitter van een groepje CDA-leden
tegen de Islam, die vond dat moslims niet mochten worden toegelaten tot het
CDA...

Eddy is een beetje vreemd.... ;-)))

Op 27 augustus 2011 12:56 schreef Henk Elegeert <h.elegeert at gmail.com> het
volgende: