[D66] Laat kerk niet zwijgen over antichristelijke ontwikkelingen

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sun Aug 28 13:26:14 CEST 2011

Op 28 augustus 2011 12:34 schreef Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> het
volgende:

Haha, burgemeester Eddy Bilder.

> In 1995 of 1996 ben ik met een groep jonge politici naar Zuid-Afrika
> geweest. Eddy Bilder was ook mee, hij was toen fractievoorzitter van het CDA
> in Elburg of zo. Hij vond er niets aan, die natuur - toen we door het
> Krugerpark reden vroeg hij luidkeels om door te rijden als we alweer een
> groepje giraffen of olifanten hadden ontdekt.

Die is gek, of was bang mss? Hoe rook ie? ;)

>  Zo was hij dagenlang. Pas toen we in Pretoria bij het
> Voortrekkersmonument aankwamen (een lelijke, nazistische puist bovenop een
> berg), bleek Eddy belangstelling te krijgen. Ineens kwam zijn fototoestel te
> voorschijn, ineens ook bleek hij Zuidafrikaanse Rands te hebben om boekjes
> te kopen. Het Voortrekkersmonument gaat immers geheel over de manier waarop
> zijn gereformeerde voorvaderen op zeer gewelddadige wijze een groot deel van
> Zuid-Afrika hadden gekoloniseerd.

Afschuwelijk ...

> In de naam van de Heere, uiteraard.

Urgh ... Die kun je ook werkelijk overal voor gebruiken.

Apartheid, is niet voor niets een Nederlands woord, lijkt mij.

>   Later kwamen we hem nog eens tegen als voorzitter van een groepje
> CDA-leden tegen de Islam, die vond dat moslims niet mochten worden
> toegelaten tot het CDA...
>
> Eddy is een beetje vreemd.... ;-)))

Wereldvreemd, of toch weer niet?

*The Protestant Revolution - Part 1: The Politics of Belief*
*http://video.google.com/videoplay?docid=3804718987651172007*
*
*
*The Protestant Revolution - Part 2: The Godly Family*
*video.google.com/videoplay?docid=-1470266014220992013*
*
*
*The Protestant Revolution - Part 3: A Reformation of the Mind*
*http://video.google.com/videoplay?docid=-439856437001382026*
*
*
*The Protestant Revolution - Part 4: No Rest for the Wicked*
*video.google.com/videoplay?docid=-8477831376519661961*
*
*
Henk Elegeert