Leuke vertoning zo'n CDA congres.

Antid Oto aorta at HOME.NL
Mon Oct 4 15:49:08 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4-10-2010 14:08, Henk Elegeert wrote:

> Even op een (hierarchisch) rijtje (denk je even mee?):
>
> - kiezer kiest volksvertegenwoorder
> - partij(en) stelt (naar de uitslag) een fractie samen
> - TK (de nieuwe komt bijeen en) kiest een nieuwe voorzitter
> - TK ordeneert een samenstelling van een nieuw Kabinet middels de Koningin
> - Koningin roept de fractie voorzitters bij zich
> - Koningin stelt een informateur aan, en naar 'gebruik' kijken die met de de
> fractievoorzitter van de grootste partij naar een mogelijk samen te stellen
> Kabinet
> [...]

Henk Elegeert heeft de mond vol van democratie, maar heeft geen bal verstand van
politiek. Je wilt toch niet beweren dat de TK eerst politieke congressen moet
"goedkeuren" in een demissionaire periode voordat ze gehouden mogen worden?
Zoiets anti-democratisch heb ik in tijden niet gelezen! Jezus mia. Het
partijcongres is nog altijd het hoogste orgaan in een politieke partij, en niet
de fractie in het parlement. (Wilders uitgezonderd)

Het is werkelijk niet te geloven die democraten van tegenwoordig.