Motto Bruin luidt 'Vrijheid en Verantwoordelijkheid'

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Mon Oct 4 14:32:28 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 4 oktober 2010 13:45 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

> Inderdaad, Henk,
>
> De partijen achter de fracties van de kieslijsten

Ok.

> , behalve die van Wilders,
> blokkeren zelf elke coalitievorming behalve één met Wilders. En dan maar
> blijven klagen over anderen.

Nederlanders? ;)

> De PvdA heeft meer momenten gehad waarop het
> een gesprek met CDA en VVD kon aangaan, maar verkoos te blijven pleiten
> voor
> een links minderheidskabinet, met gedoogsteun van de VVD, en dan in dat
> onwaarschijnlijke en de verkiezingsuitslag miskennende linkse
> minderheidskabinet.

Punt, Fritz.

Wat ik nu niet goed begrijp is waarom die 2 (PvdA en CDA) de zaken niet eens
naar goed gebruik met en tegenover elkaar hebben ui en besproken !! Want
zoals ik het begrijp ligt daar ergens tussen die 2 een hoop sjagrijn.

Snap ook niet dat het niet in de TK reeds besproken is, want dan hadden die
problemen al ter tafel gelegen zonder dat de vernietigende uitwerking ervan
een begin had kunnen krijgen.

> En bleef dat volhouden en bleef het CDA, nota bene links
> van de VVD, uitsluiten, bleef een middenkabinet met een deel van links wel
> erin uitsluiten, toen de VVD begrijpelijk weigerde de verkiezingsuitslag zo
> te verkrachten en zichzelf te verloochenen, enkel en alleen omdat Cohen en
> de PvdA dat kennelik het best zou uitkomen.

 Voor de PvdA, idd. Maar enkel om de problemen die er lagen met het CDA uit
de weg te kunnen/willen gaan. Tel uit de winst !! Overigens ook het CDA was
niet erg bereid water bij de wijn te doen.

> Kennelijk rekende Cohen op het
> mislukken van gedoogd rechts, en door zijn uitsluiten van een middenkabinet
> op druk naar de VD en links minderheidskabinet toch te zullen gaan gedogen,
> dan wel nieuwe verkiezingen.

Dat kan nog steeds, maar dat is wel erg dom om een dergelijke gokje zelfs
maar te willen wagen over de ruggen heen van de kiezers die hen verkozen
hebben.

> Feit blijft dat de PvdA hierop niet wordt
> ondervraagd, we praten liever over Wilders en het CDA.

Heb je een punt, Fritz.

> Terwijl de situatie
> voor elke CDA-er en VVD-er wel helder is, zonder weglopen voor hun
> Salamons-oordeel, wetende dat de PvdA elke verantwoordelijkheid voor
> mogelijke regeringsvorming ontloopt dan wel willens en wetens blokkeert,
> wetende hoe dat Wilders juist in de kaart speelt, opdat men daar dan weer
> tegen kan klagen.

UrgGhgg ... mozes kriebel .. ;)

> Links klaagt m.i. tegen zichzelf of Cohen, want anders pak
> je dat middenkabinet zonder Wilders.

Die zit.

Henk Elegeert