Geelen: 'Prem wilde me op mijn bek slaan'

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Wed Nov 17 15:56:09 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geelen: 'Prem wilde me op mijn bek
slaan'<http://www.parool.nl/parool/nl/38/MEDIA/article/detail/1053861/2010/11/17/Geelen-Prem-wilde-me-op-mijn-bek-slaan.dhtml>
 Presentator Prem Radhakishun. Foto ANP

 17-11-10
AMSTERDAM - Na de uitzending van De Wereld Draait Door van maandagavond
waarin Prem Volkskrant-criticus Jean-Pierre Geelen beschuldigde van
pedofilie<http://www.parool.nl/parool/nl/38/MEDIA/article/detail/1052876/2010/11/16/Prem-weg-bij-DWDD-na-uitlatingen.dhtml>,
blijkt dat Prem en de journalist al eerder een aanvaarding hebben gehad. Dat
was eerder dit jaar na een publicatie van tijdschrift JFK.

'Na de publicatie kwam ik Prem toevallig tegen in het Amsterdamse media cafe
Dauphine. Toen begon hij te schreeuwen en me te dreigen dat hij op m'n bek
zou slaan', vertelt Geelen in De
Pers<http://www.depers.nl/entertainment/524731/Prem-is-een-beetje-geestesziek.html>.
Hij schrok zich rot. 'Normaal gesproken kun je dat soort dreigementen van
opgewonden tv-sterren wel relativeren, maar nu had ik toch even de indruk
dat hij het echt wilde doen.'

De woede-uitbarsting van Prem was het gevolg van een uitspraak die Geelen
maakte tijdens een interview met tijdschrift JFK. De journalist moest een
lijstje geven met meest ijdele televisiepresentatoren. Over Prem zei Geelen:
'Prems ijdelheid, die je altijd nodig hebt om je werk goed te doen, wordt
een beetje weggedrukt door een soort ijdelheid met een ziekelijk randje.'
Dat schoot bij Prem in het verkeerde keelgat.

Prem en Geelen hadden ook vorige maand een aanvaring tijdens het
radioprogramma Echte Jannen. Prem schold Geelen toen ook uit voor 'pedofiel'
en 'drugsverslaafde'. (BRAM PEULERS)
"

Prem doet wel vaker rare dingen en waar ie vervolgens niet meer op
aangesproken wenst te worden.
Typische 'linkse kerk' journalistiek ...

Nu ook nog weg bij Radio 1, graag ...

Henk Elegeert