ordeverstoring

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 6 21:16:25 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 5 mei 2010 12:13 schreef Antid Oto <aorta at home.nl> het volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Volgens mij was de joodse man die gisteren schreeuwend de orde verstoorde
> tijdens dodenherdenking, de enige die echt stilstond bij de misdaden van
> het
> nazisme.

Blijkens? Je meer dan middelde verstand heeft een loopje met je genomen, of
schreeuw je maar wat?
Of, ook teveel gedranken? :)

> De meesten waren tijdens de gevraagde twee minuten stilte veelal met
> hun gedachten ergens anders, de hoed van Herr Majesty, het kapsel van
> Maxima,
> het eten, de afwas en de sex.

Sommigen zijn zelfs de weg helemaal kwijt, of wel heel ver weg met hun
gedanken, zo blijkt, want:

Damschreeuwer heeft spijt
Zie Video:
http://nos.nl/video/155558-damschreeuwer-heeft-spijt.html

donderdag 6 mei 2010, Duur: 01:06,

VIDEO De man die tijdens de twee minten stilte op de Dam met zijn geschreeuw
voor paniek zorgde, betreurt de gevolgen van zijn daad. Hij was dronken,
zegt hij. Er zat geen diepere betekenis, gedachte of bedoeling achter.

Door deze plotselinge luide aandacht voor de misdaden van het nazisme

Deze wat? Alweer een projectie? Of valt deze eigenlijk onder de
vooroordelen?

> ontstond
> paniek, temeer omdat de aanslag in 2009 nog vers in het geheugen ligt. Maar
> was
> dat applaus vorig jaar ook niet een vorm van chauvinistische
> ordeverstoring?
> Kortom, respect voor deze man die met deze schreeuw de verschrikkingen van
> het
> nazisme herdacht.

Had maar enig respect opgebracht voor deze man !! Maar helaas ...

> Schreeuw het uit! Mijn voorstel is om de twee minuten stilte
> te vervangen door één minuut schreeuwen, dan kunnen we aan ons staatshoofd
> ook
> zien of ze daadwerkelijk betrokken is.

Waarin ben jij allemaal betrokken? Kom eens met je (echte) naam voor de
draad!!

> Het voordeel is dat niemand met zwijgen
> dan de orde kan verstoren en daardoor paniek kan ontstaan.

Precies, orde verstoorder !! Kom dus nu maar eens met je echte naam. Daar
valt wellicht respect voor op te brengen.

Henk Elegeert